1 aug. 2012

Ce economii fac cand plec in vacanta

Pentru ca e perioada vacantelor, pentru unii vacanta deja a trecut, pentru mine vacanta urmeaza, ma gandeam ce economii fac eu in vacanta. Si nu am sa vorbesc despre cati mc de apa economisesc cat sunt plecata sau despre energia electrica :D O sa va povestesc despre ce mici economii fac cat sunt plecata de acasa, fie in tara, fie in strainatate, astfel incat sa imi asigur un minim de confort, sa ma simt bine pentru ca vorba aia sunt in vacanta sa ma relaxez, dar nici sa arunc cu banii in stanga si in dreapta si sa ajung dupa concediu ca am buzunarele goale.

1. Cand plecam in straintate, la cazare avem doar micul dejun inclus. In restul zilei, mancam maxim o masa la un restaurant local, iar pentru restul gustarilor mergem si cumparam de la supermarket semipreparate, legume, fructe chiar si apa la sticle de 0.5 L. Mereu am nimerit cate un supermarket in zona unde ne-am cazat, iar la apa cel putin diferenta este considerabila: in oras o sticla de apa plata la 0.5 L Voslauer (echivalentul apei Dorna din Ro) era 1.2 Euro, iar la supermarket 0.65 Euro.

2. Toti banutii ii schimbam in Euro din tara, astfel incat evitam diferentele de curs valutar. Desigur, daca sunt urgente folosim cardul de rezerva, dar e mai save sa ii am schimbati de acasa.

3. Eu sunt ipohondra, recunosc, umblu mereu cu posetuta de pastile de toate felurile. E mereu aprovizionata cu tot felul de medicamente :D Cand plec in concediu prefer sa cumpar din tara absolut totul, de la medicamente de raceala, indigestii, antiinflamatoare, pliculete de ceai, picaturi de nas, medicamente de stomac etc. Medicamentele sunt mai scumpe in straintate, asa ca prefer sa ma aprovizionez de aici.

4. Biletele de metrou, anumite intrari la muzee/obiective turistice, le cumpar dinainte de pe internet. In multe tari civilizate exista aceasta optiune, iar achizitionarea de pe internet ofera reduceri destul de bune. Pana acum am beneficiat de reduceri la bilete de la 10-20 %

5. Nu cumpar suveniruri de la muzee, am observat ca acolo sunt cele mai scumpe si gasesc aceleasi suveniruri la buticurile de suveniruri din oras. Economia se simte mai ales cand trebuie sa iei pentru tot familionul, prieteni, colegi de serviciu etc.

6. Si nu in ultimul rand, ce a mai functionat pentru mine a fost descoperirea supermarketului Billa in aeroportul Otopeni. Nu toata lumea stie de el, este la terminalul sosiri, jos, de undepleaca autobuzele Expres. Ei bine cat timp stau in aeroport (1-2 ore) si astept, prefer sa cumpara apa, sandvisuri, rontanele, cafea si ce mai e nevoie de la acest supermarket. Este aprovizionat, are preturile din oras, absolut decente. Daca la terminal o apa Dorna costa 10 Ron, pot sa o iau lejer de la Billa cu 1.8 Ron, iar exemplele pot continua.

Acestea sunt mici trucuri pe care eu le-am descoperit cand am plecat in vacanta.


Un comentariu:

  1. Bine te-am gasit, Elena!

    Doar ce ti-am descoperit blogul (dintr-un comentariu la Greta) si promit sa-l rasfoiesc de la inceput.

    Articolul este foarte util, si ma regasesc si eu in citeva puncte.

    E mult mai lesne sa avem doar micul dejun, iar pentru cina si gustari sa gasim alte restaurante. Nu stiu daca e mai economicos, dar e mai ... gustos :))

    Eu nu prea cumpar suveniruri, ca s-o spun prea dreapta, iar cu familia ma intilnesc mai rar, locuind in alta tara.

    Plasuta cu medicamente o am si eu pretutindeni, mai ales ca am dureri de cap ingrozitoare.
    Cu apa eu o rezolv aproape la fel. Cumpar de la supermarketuri bidon de 5l pentru ca avem sticle de apa de voiaj. A mea are 650ml, suficient pentru o plimbare. Plus ca daca apa e ok o mai iau si de la chiuveta.

    Vacanta placuta iti doresc, am citit ca se apropie :)

    Crista

    RăspundețiȘtergere